Båtdesign

Martinuzzi as jobber i all hovedsak med oppdragsbasert båtdesign for formålsbestemte båter, og spesialiserer oss på konseptdesignfasen med arrangements tegninger (GA). Vi definerer alle ytre flater med 3D tegninger og definerer arrangementene i forhold til kundenes ønsker og behov. Vi tegner også de fleste skrogene, disse blir så etterprøvd og godkjent av skipsingeniør før bygging. Vi kan ta på oss detaljdesign og konstruksjon, men vil bruke underleverandører til dette. Vi har tegnet mange båter opp gjennom, noen blir bygd, og mange blir ikke bygd. Her er et utvalg.

28.7 m Passasjerferge, St. Petersburg

Fergen er laget for passasjertrafikk på elven Neva i St.petersburg. Fergen har en maksfart på 33 knop og er bygget i karbonkompositt. Martinuzzi har tegnet konseptdesignet, Icarus marine LTD har gjort konstruksjon, detaljdesign og hydrodynamikk. Båten er byget på SNSZ verft i russland for de russiske myndigheter.

/

Elektrisk taxibåt for Dhoa

Båten er vårt svar på en utlyst konkurranse for elektriske taxibåter i Doha, Qatar, (som vi vant). båten har deplasement katamaran skrog og en toppfart på 6 knop. Båtene ble dessverre aldri bygget pga av tvist med tidligere kontraktør.

/

HAWK 11

Hawk 11 er en rask 11m aluminiumskatamaran med hydrofoiler og 400 hk med toppfart på ca 44 knop. Båten er designet for HAWC i Hong Kong, og bygget av Wang Tak verft i Hong Kong. Marcus Martinuzzi var en del av designteamet, ledet av Glenn Edwards, hos Icarus marine i Sør-Afrika, da dette designet ble levert.

/

TCB 974

TCB står for Thermo plastic composite, og er et pågående prosjekt hvor jobber med å lage plastbåter resirkulerbare ved å bruke termoplast istedenfor herdeplast.

/

14.7 m patruljebåt.

Patruljebåten er laget på oppdrag for tollmyndighetene i russland, har en maksfart på 35 knop og er bygget i stål. Martinuzzi har tegnet konseptdesignet, Icarus marine LTD har gjort konstruksjon, detaljdesign og hydrodynamikk. Båten er byget på Sosnovka Sudostroetlni verft
i russland for russiske tollmyndigheter.

/

12.5m Interceptor

Båten er opprinnelig tegnet for Mandal båtservice, men ble ikke bygget. Med foreslåtte spesifikasjoner vil båten ha toppfart på ca 65 knop. Designet eies av Martinuzzi sammen med Icarus marine.

/

17m interceptor

Båten er en rask 17m kompositt båt med toppfart på ca 60 knop. Båten er designet for Malaysian Maritime Enforcement, og bygget av DMS verft i Malaysia. Marcus Martinuzzi var en del av designteamet hos Icarus marine i Sør-Afrika, da dette designet ble levert.

/

14m interceptor

Båten er tegnet på oppdrag for kinesiske tollmyndigheter, men er ikke bygget. Designet er bygget på et trimaran skrog og er designet for å gå i ca 80 knop.

/

15M WATER TAXI

Båten ble tegnet på oppdrag for Universal Resorts, Kuramathi på Maldivene, og er er en passasjerferge for 40 pers. med katamaran skrog og hydrofoiler. båten vil med 2 x 350hk utebordsmotorer oppnå hastighet på over 40 knop. Båten er ikke bygget.

/